tirsdag den 12. maj 2015

Frøprinsen











En ægte frøprins skal der til, når min søster skal giftes. Til hendes polterabend skal vi have hver en gave med, der fortæller noget om vores relation til hende. Frøprinsen er meget symbolladet og det giver sig selv, at der henvises til, at hun har mødt sin udkårne. Som de fleste andre skulle han også kysses, før han blev til en rigtig prins. 
Udover denne symbolik, er der flere historier gemt i figuren, men de bliver mellem mig og hende.
Frøen er hæklet uden opskrift. Dog har jeg kigget på en masse hæklede frøer på nettet og har udvalgt de bedste (og letteste) løsninger. Frøen ser ret enkel ud hjemme i stuen, men jeg synes selv, at den får en eventyrlig glød, når den befinder sig i den romantiske "bøgeskov i maj".

Indeni frøen er der en raslekugle. Den kan derfor fungere som rangle, hvis det bliver aktuelt. Så får den også en funktion - udover at være et kært minde om en særlig dag.

For at få frøens ben til at blive tæt på kroppen, uden at sy dem fast, bandt jeg et stykke garn om den på vej til skoven. Jeg kunne ikke lade være med at tage billedet nedenunder. Frøprinsen får i denne udgave en noget anden symbolsk betydning.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar