tirsdag den 4. marts 2014

Pimp en opskrift og aben i dameklæder.







Aben Agathe har set dagens lys. Hvis hun ser lidt bekendt ud, er det, fordi hun er hæklet efter samme opskrift som den stribede abe. Den stribede abe var mit allerførste projekt og jeg fik pludselig lyst til at hækle ham igen. Denne gang i en pigeudgave. Jeg har derfor pimpet opskriften, så den nye abe har fået skørt og sløjfe. 
Det er en utrolig enkel og fin opskrift at følge og der er masser af muligheder for at gøre aben lidt speciel. Opskriften findes her.

Det er vildt at se, hvordan jeg har udviklet mig siden det første projekt. De to aber på nederste billede er hæklet efter samme opskrift. Den lyserøde abe er hæklet med 
nål nr. 2, 5, mens den grønne abe er hæklet med nål nr. 3. Ellers er det hæklefastheden, der gør den store forskel. 
Det er nu lidt ærgerligt, at den lyserøde abe blev så lille, så jeg kan anbefale at bruge dobbeltgarn til dette projekt, hvis man ligesom jeg hækler stramt.

Næste projekt bliver at pimpe den kanin, jeg hæklede til Liva for over et år siden. Den er nemlig desværre forsvundet og er meget savnet. Hun har dog ændret yndlingsfarve siden da, så den bliver også en ny udgave af den gamle lyserøde kanin.
Hendes nye yndlingsfarve er regnbuefarvet!

1 kommentar: