mandag den 24. februar 2014

Strikket vest - en sjælden gæst.







Jeg har kastet mig over strikning. Jeg har ingen intentioner om at blive fantastisk til det, men det er nu rart at strikke. Det er let, for strikkepindende styrer selv, hvornår omgangen slutter. Man skal ikke tælle og tælle, som når man laver hæklede figurer.
Jeg kan endnu ikke følge en strikkeopskrift og har ikke et nyt projekt på pinden. Det kommer der nok, da det går ret hurtigt med at lave fine ting på tykke pinde.
Jeg har her brugt strikkepind str. 7 1/2 og noget lækkert garn i uld og akryl. Det skulle jo ikke være alt for dyrt, nu da jeg er nybegynder.

Vesten er improviseret. Jeg kan simpelthen ikke nøjes med at øve mig på dukketæpper og karklude. Derfor har jeg lavet denne simple - måske ikke så kønne - men dejlige vamsede vest til Kaj.  Jeg har strikket retstrik hele vejen og har kun benyttet mig at tage ind ved ærmer og ved halsstykket. Her kunne jeg endelig få brugt en af de mange fine knapper, jeg har fået skrabet sammen.

Tips til gode strikkeopskrifter modtages gerne. De skal være begyndervenlige og gerne til børn.

Lige nu arbejder jeg igen på hæklede dyr. Mine næste to projekter bliver at forny et par opskrifter, som jeg prøvede af i starten af min tid som nørkler. De skal pimpes, skal de!
Det er hyggeligt at lave nogle af de ting, som tog mig lang tid i starten og så mindes den tid på barsel med alt, hvad der hører med til barselslivet. At sidde med at ekstra øre på vuggen i stuen. At gå og planlægge mit næste hækleprojekt, når Kaj sov i barnevognen. At være træt og slå hjernen fra med en hæklenål i hånden. At føle at jeg alligevel lærte noget nyt i takt med, at jeg blev bedre til at hækle, designe og realisere ideer.

Jeg glæder mig til at poste resultatet.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar