tirsdag den 31. december 2013

Turtle power på slap line.







Disse fire grønne fyre er nu færdige og skal hænge på lille Ellens barnevognsnor. Ellens mor (og far) har nemlig set sig lune på Ninja Turtles figurerne fra Maja Hansens "Flere hæklede dyr". Der er nogen nostalgisk over, at Ellen skal vokse op med de fine figurer, som min årgang husker tydeligt fra barndommen.

De blev faktisk rigtig fine, selvom selve processen var hård. Jeg må indse, at jeg ikke er god til at "masseproducere". Jeg har været gennem flere strategier for at variere arbejdet. Det er nemlig ikke så motiverende at lave fire helt ens figurer. Jeg har forsøgt at færdiggøre én turtle af gangen. Herefter arbejdede jeg efter fabrikmodellen og lavede alle hoveder, alle forstykker osv. Til sidst gik jeg tilbage til at lave de sidste dele én af gangen og så samle skildpadderne efterhånden som delene var færdige.

Ja, jeg er bare bedre til at afprøve nye projekter og planlægger altid, hvad næste projekt skal være, mens jeg hækler på en ting. Mit næste projekt er at lave min egen DIY. 

Ellens mor blev rigtig glad, så det var det hele værd. Hun har lovet at sende mig et billede af den færdige barnevognssnor.

3 kommentarer: